Program de lucru cu publicul pentru rezervarile online

Luni08:00 - 16:00
Marti08:00 - 16:00
Miercuri08:00 - 16:00
Joi08:00 - 16:00
Vineri08:00 - 13:00

Informaţii utile

Pentru a consulta informaţii complete despre acte necesare si formulare tipizate vă rugăm accesaţi una dintre opţiunile de mai jos.

Acte necesare stabilirii / scoaterii din evidenţa fiscală a mijloacelor de transport

ACTE NECESARE ÎN VEDEREA STABILIRII IMPOZITULUI PE MIJLOACELE DE TRANSPORT ÎN CAZUL PERSOANELOR FIZICE

  1. Declaraţia pentru scoaterea din evitenţă a mijloacelor de transport – ITL016;
  2. Condiţii de scoatere din evidenţa fiscală a unui mijloc de transport:
    • ÎNSTRĂINARE:
      • contract de înstrăinare dobândire (5 EXEMPLARE); se va utiliza doar tipizatul ITL 054 prevăzut de Ordinul nr. 1069/1578/114/2016, nemaifiind necesară eliberarea unui certificate de atestare fiscală ;
      • Copie certificat de înmatriculare mijloc de transport;
      • Copie act identitate cumpărător;
      • Copie act identitate vânzător;
      • Alte documente care atestă înstrăinarea: contract de schimb, act notarial de donație, certificat de moștenitor, hotarâre judecătorească definitivă și executorie sau orice alt document similar.
    • FURT:
      • Document emis de autoritatea Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor.
    • DEZMEMBRARE :
      • Document din care să rezulte că mijlocul de transport a fost dezmembrat .
    • TRANSFER DOSAR AUTO:
      • Cerere de transfer dosar auto.
    • RADIERE DIN CIRCULAȚIE :
      • Document emis de autoritatea Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor.
  3. Copie act de identitate mijloc de transport;
  4. Copie act de identitate proprietar.

Notă: *Copiile după documente vor fi certificate pentru “conformitate cu originalul”. Confomitatea cu originalul a copiilor se efectuează de către contribuabil prin înscrierea mențiunii “conform cu originalul” și prin semnătura acestuia (Art. 64 alin. 5 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală). În situația în care documentele sunt depuse la ghișeu, acestea vor fi preluate cu respectarea prevederilor Legii nr. 9/2023.


ACTE NECESARE PENTRU SCOATEREA DIN EVIDENŢA FISCLĂ A MIJLOACELOR DE TRANSPORT ÎN CAZUL PERSOANELOR FIZICE

  1. Declaraţia pentru scoaterea din evitenţă a mijloacelor de transport – ITL016;
  2. Condiţii de scoatere din evidenţa fiscală a unui mijloc de transport:
    • ÎNSTRĂINARE – contract de vânzare cumpărare (5 EXEMPLARE); se va utiliza doar tipizatul ITL 054 prevăzut de Ordinul nr. 1069/1578/114/2016, nemaifiind necesară eliberarea unui certificate de atestare fiscală ;
    • FURT - adeverinţă emisă de poliţie;
    • DEZMEMBRARE – Document din care să reiasă că mijlocul de transport este dezmembrat;
  3. Copie talon cu menţiunea “ÎNSTRĂINAT CĂTRE ….LA DATA…..”
  4. Copie carte de identitate mijloc de transport;
  5. Fisa de înmatriculare - original;
  6. Certificat de atestare fiscalǎ în original sau copie legalizată;
  7. Copie carte de identitate cumpǎrǎtor;
  8. Copie carte de identitate vânzǎtor.

Notă: *Copiile după documente vor fi certificate pentru “conformitate cu originalul”. Conformitatea cu originalul a copiilor se efectuează de către contribuabil prin înscrierea mențiunii “conform cu originalul” și prin semnătura acestuia (Art. 64 alin. 5 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală).


Acte necesare stabilirii / scoaterii din evidenţa fiscală a clădirilor

ACTE NECESARE ÎN VEDEREA STABILIRII IMPOZITULUI PE CLĂDIRE ÎN CAZUL PERSOANELOR FIZICE

  1. Declarația de impunere privind stabilirea impozitul pe clădiri (ITL 001/2016);
  2. Actul de dobândire al clădirii (copie conformă cu originalul) (in funcție de modul de dobândire):
    • contract de vânzare-cumpărare ;
    • autorizație de construire și proces verbal de recepție a lucrărilor;
    • act de donatie;
    • certificat de moștenitor;
    • hotărâre judecătorească rămasă definitivă și irevocabilă, s.a.;
  3. Schița casei cu dimensiunile exterioare pentru a se putea determina suprafața construită desfășurată a imobilului clădire, a anexei, a pivniței … etc. (copie conformă cu originalul);
  4. Certificatul energetic (copie conformă cu originalul);
  5. Extrasul de carte funciară (copie conformă cu originalul);
  6. Copie conformă cu originalul, după actul de identitate al proprietarului sau coproprietarilor;
  7. Împuternicire în original sau copie legalizată (dacă este cazul);
  8. Copie act de identitate împuternicit (dacă este cazul);

Notă: Atentie!!! Declarația trebuie să cuprindă toate informațiile solicitate !!! - tipul clădirii: rezidențial sau nerezidențial (în funcție de destinația clădirii); - suprafața utilă; - numărul de etaje; - numărul de apartamente; - anul construcției; - suprafața pivniței , unde este cazul; - adresa imobilul sa fie completă: stradă, număr, bloc, scara, apartament; - adresa de corespondență; - dotarea sau nu cu utilități (încălzire, apă, energie electrică, canalizare);


ACTE NECESARE PENTRU SCOATEREA DIN EVIDENTA FISCALA A UNEI CLADIRI PROPRIETATEA UNEI PERSOANE FIZICE

  1. Cerere de scoatere de evidență a unei clădiri;
  2. Copie, conformă cu originalul, după actul prin care se înstrăinează clădirea;
  3. Copie, conformă cu originalul, după actul de identitate al celui/celor care au înstrăinat clădirea;
  4. Împuternicire, în original sau copie legalizată, dacă este cazul;
  5. Copie, conformă cu originalul, după actul de identitate al împuternicitului, dacă este cazul.

Acte necesare stabilirii / scoaterii din evidenţa fiscală a terenurilor

ACTE NECESARE ÎN VEDEREA STABILIRII IMPOZITULUI PE TEREN ÎN CAZUL PERSOANELOR FIZICE

  1. Declarația de impunere privind stabilirea impozitul pe teren (ITL 003/2016);
  2. Actul de dobândire al terenului (copie conformă cu originalul)(in funcție de modul de dobândire):
    • contract de vânzare-cumpărare ;
    • act de donație;
    • certificat de moștenitor;
    • titlu de proprietate;
    • hotărâre judecătorească rămasă definitivă și irevocabilă;
    • ordin al prefectului privind atribuirea terenului in proprietate; s.a.
  3. Copie conformă cu originalul după actul de identitate al proprietarului sau coproprietarilor;
  4. În cazul în care în cuprinsul actului de dobândire nu este menţionată adresa terenului se va prezenta o adeverință cu adresa stradală a terenului, adeverință emisă de Primaria Brasov cu sediul pe Bdul Eroilor nr. 8;
  5. Extras de carte funciară;
  6. Împuternicire în original sau copie legalizată (dacă este cazul);
  7. Copie conformă cu originalul după actul de identitate al împuternicitului (dacă este cazul);

ACTE NECESARE PENTRU SCOATEREA DIN EVIDENTA FISCALA A UNUI TEREN IN CAZUL UNEI PERSOANE FIZICE

  1. Cerere de scoatere de evidență a unei teren;
  2. Copie, conformă cu originalul, după actul prin care se înstrăinează terenul;
  3. Copie, conformă cu originalul, după actul de identitate al celui/celor care au înstrăinat clădirea;
  4. Împuternicire, în original sau copie legalizată, dacă este cazul;
  5. Copie, conformă cu originalul, după actul de identitate al împuternicitului, dacă este cazul.